
- Yüksek sezondayız. Şu ana kadar tesislerinizde genel doluluk ve performanstan memnun musunuz?
Sezon şu ana kadar umduğumuz gibi gidiyor. Tabii çok ileri tarihlerdeki rezervasyonları göremiyoruz. Ama kısa vadede gelen rezervasyonlarla doluluklarımız tatmin edici düzeyde gidiyor. Tabii burada fiyat destekli satışlar gelmiyor değil. Satışların hepsi katalog destekli değil. Ağustos başı itibariyle günlük doluluk bakımından yüzde 90-95 civarındayız.
- Ramazan dönemi yaklaşıyor. Nasıl etkiler dolulukları?
Ramazan ayının rezervasyonları çok olumsuz etkileyeceğini düşünmüyorum. Belki yüzde 20-30 aralığında etkili olabilir ancak sistem dolacaktır.
"YATAK KAPASİTEMİZİ 20 BİNE ÇIKARTMAK İSTİYORUZ"
Bünyemize Bodrum'dan sonra Beldibi'nde Crystal Flora Beach'i kattık. Yedi tanesi tapulu olmak üzere toplam dokuz otele ulaşacağız. 2011 yılında Çolaklı'da açacağımız otelimiz ile birlikte toplam 9 otele ve 11 bin 700 yatak kapasitesine ulaşacağız. Kendi mülkümüz olan Boğazkent'te 650 odalı bir projemiz var. Onu 2012'ye planlıyoruz. Hedefimiz 20 bin yatak kapasitesine ulaşmak. Görüştüğümüz tesisler de var. Yatırımlarımızla Türkiye'ye odaklanmış durumdayız. İstanbul'da 5 yıldızlı bir şehir otelimizin olmasını da arzuluyoruz.
- Genel müşteri profilinizden ve dövizdeki durumun size etkisinden bahsedebilir misiniz?
Müşteri potansiyelimizin yüzde 30'u Avrupa, yüzde 30-35 dolayında Rus pazarından. İç pazarda da ağırlığımız var. Dövizin artmaması, aşırı değerli Türk Lirası turizmciler için bir sıkıntı kaynağı. Dövizdeki durum bizi ciddi anlamda negatif etkiliyor.
EURO 2.35-2.40 BANDINDA OLMALIYDI
- Sizce döviz hangi seviyede olmalı?
- Döviz geçen seneki döviz ortalamasının yüzde 10 altında seyrediyor. Maliyetler de yüzde 25 düzeyinde arttı dersek toplamda yüzde 35'lik bir kayıp söz konusu. Ülke ekonomisinin kendi iç dinamiklerini bir kenara koyarsak bugün itibariyle Dolar'ın 1.90, Euro'nun 2.35-2.40 aralığında olması gerekir.
Maliyetlerde ciddi bir artış söz konusu...
- Otellerdeki enflasyon genel enflasyonun ciddi olarak üzerinde. Otellerin enflasyonu yüzde 20-30 aralığında değişiyor. Biz kendi satın alma analizlerimizi de çok ciddi olarak yapıyoruz. Birim başına fiyatların ötesinde kişi başı tüketim değerlerine varıncaya kadar istatistiksel analizler, fiyat analizleri yapıyoruz. Ve yaptığımız analizler sonucunda Crystal Oteller Grubu olarak 2009 ile 2010 yılı arasındaki enflasyon maliyetinin yüzde 25-27 aralığında olduğunu gördük. Üstelik biz merkezi bir satın alma sistemi ile çalışıyoruz. Ciddi miktarda alımlar yaptığımız, peşin ödediğimiz için satın alma kabiliyetimiz de daha küçük otellere göre daha yüksek.
ÖGER TOUR'UN SATIŞI OLUMLU ETKİLEYECEKTİR
- Öger Tour'un Thomas Cook'a satışı Türk turizmini nasıl etkiler?
- Öger Tour'un satışı Türk turizmini olumlu etkileyecektir. Türkiye spesiyalisti olarak Türk turizmine katkısı büyüktü. Öger Tour markasının Türk turizminin gelişimine katkısı büyüktür. Bunu saygıyla değerlendirmek anmak lazım. Ama son yıllarda bir ödeme güçlüğü otelcileri de zor durumda bırakıyordu. Dolayısıyla bu tür bir birleşmeden sonra bunlar aşılacaktır. Türk turizmi için olumlu bir gelişmedir.
- Thomas Cook'un Öger Tour kadar Türkiye'ye sahip çıkmayacağı konusunda endişe yaşayan turizmciler de var. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
- Artık Türkiye rüştünü ispat etmiş bir ülke. Rakip olarak gördüğümüz ülkeleri geride bıraktık. Dolayısıyla hiçbir tur operatörü bu saatten sonra herhangi bir olayı bahane göstererek Türkiye'den vazçeceğini düşünmüyorum. Çünkü onlar da Türkiye'den para kazanıyorlar.
- Karya Tour'un iflası pazarda nasıl bir etki bıraktı?
Karya Tour'un iflası çok ani bir olay değildi. Yaklaşık iki yıllık bir sürecin arkasından gelen bir iflas oldu. Bunlar çok olumlu olaylar değil. Umarım bundan sonra bu tür olayları yaşamaz sektör.
Turgut Gezen
Kaynak : Turizmdebusabah
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder